Bizimle İletişime Geç!

Atlantis Dünyası ile Tanışın

Atlantis Medya

Yunus Emre Mh. Aziz Mahmut Hüdai Cd. No:199Meram/ KONYA

-

Bostan Sk. No:6Kuzguncuk/ İSTANBUL

Blog

3 BOYUT İLE TANIŞMA

3BOYUTİLETANIŞMA

Mehmet Ekşi
3D Tasarımcı - Animatör/ Atlantis Medya
01.12.2018


Bu işe yeni başlayan ve “hangi 3 boyutlu görselleştirme programını kullanmalıyım” diye arayış içerisine giren arkadaşlar için kötü bir haberim var. Kulaktan dolma bilgilerle ya da çevrenizden birinin “en iyi program budur” diyerek yanlış yönlendirmesi sonucunda 3D dünyasındaki kariyerinizin başlamadan sonlanmasına sebep olabilir. “Nasıl yani!” dediğinizi duyar gibiyim.Benim sizlere söyleyebileceğim birkaç satır olabilir.
Gördüğünüz o muhteşem çalışmaları programlar değil, o programları kullanan insanlar oluşturuyor.

İşin aslı şu; piyasada bulunan,eskiye dayanan ya da birkaç yıllık tecrübesi olan her türlü 3D programlar ne olursa olsun hayal gücümüzün aktarılmasında sadece araç olarak rol oynamaktadır. Elbette kullanılan program tüm teçhizatı içerisinde bulundurmalıdır ve kullanıcıya da kolaylık sağlamalıdır.Programlar bir sanatçının, bir ustanın atölyesi gibi düşünün. Bu atölye ne kadar donanımlı, ne kadar kullanışlı ise kullanıcının da kafasındakileri ortaya çıkarması için o kadar imkân sağlar. Kullanışlı kelimesini özellikle altını çizerek belirtelim; çünkü çoğu zaman kullanışlılık, donanım bolluğundan daha önemli bir hal alabilmektedir. Atölye örneğine devam edelim. Yan yana iki atölye var; fakat çalışmak için birinin içine girdiğinizde hangi aracın hangi dolapta olduğunu bulacağım diye bir türlü iş yapamazsınız. Diğer atölyede ise aynı araçlar, gayet düzenli ve bir bakışta bulunabilecek şekilde dizilmişler; aletleri istediğimiz gibi düzenlememiz için ortam oluşturmuşlar. Size sorum şu! “Siz hangi atölyede çalışmak isterdiniz?”

Günümüzde 3D programlar hemen hemen aynı, ya da benzer araçlarla karşımıza çıkmaktadır. Bu yazılımları birbirinden ayırt etmemiz için ortaya koydukları farklılıklar ise kullanıcıya bu araçları en kolay, en hızlı ve en ekonomik şekilde sunma yöntemlerinde ortaya çıkmaktadır.
Benim sizler için öğrenilmesi ve kullanılması basit, ortaya çıkarabilecekleri sonuçlar muhteşem olabilecek bir 3D programdan bahsetmek istiyorum. MAXON CINEMA 4D çıktığı ilk günden beri farkını bu ana unsurlar üzerine kurmaya özen göstermiştir. Kullanıcı dostu arayüzle, çok düşük konfigürasyonlu sistemlerde, yüksek kaliteli görselleri en uygun maliyete elde edebilmeyi hedeflemiştir. 2007 yılında tesadüf eseri karşılaştığım bu yazılımla ilgili bildiklerimi sizlerle paylaşmak istedim. Önce tamamen teknik bir araştırma yapıp kaleme almayı düşündüm; fakat böyle bir yazı sanki bu ürünü pazarlamaya çalışan birisi izlenimi oluşturacağı için vazgeçtim. Bunun yerine bir kullanıcı olan “benim gözümde Cinema 4D ne ifade ediyor; neden Cinema 4D’yi tercih ettim?” gibi sorulara cevap vermeye çalışarak bu yazılımı sizlere tanıtmaya çalışacağım.Neyse fazla uzattım sözü…

Ben bir Animatörüm aynı zamanda interaktif uygulama ve web geliştiricisiyim.İşim gereği animasyonları kodlar yardımı ile interaktif sunumlara dönüştürebilmekteyim. O dönemlerde 3D animasyonları kodlar yardımı ile kontrol edebilen web siteleri yayınlanmaya başlandı ve bir moda haline geldi. Bu işi öğrenmeliydim. Nitekim piyasada revaçta olan/olmayan birkaç programı inceleme fırsatı yakaladım. Fakat bu programlar sanki beni kullanın değil de benden uzak durun, sadece iyi öğrendikten sonra bana yaklaşın der gibiydiler. Bilmiyorum, belki de bütün bunlar kendi bilgisizliğimi haklı çıkarmaya çalışmak için kendi kendime söylediğim rahatlatma laflarıydı. O sıra elime alıştırma notlarıyla birlikte Cinema 4D R10.5 demosu geçti. İlk defa, alıştırmada anlatılanlarla yaptığım işlerin aynı çizgide tamamlandığı bir program yakalamıştım. Dakikalarca komut aramamış, araçlara kolayca ulaşabilmiştim. En önemlisi ise, alıştırmalardan sonra kendim bir iş yapmak istediğimde aynı araçlar yerli yerindeydi. Program adeta beni bir sonraki adıma yönlendiriyordu.Yeni kullanıcılar ne demek istediğimi çok iyi anlayacaktır. O günden bugüne, yukarıda yazdığım kolaylık,hız ve ekonomi unsurlarından ödün vermeden büyük bir gelişmeye devam ediyor. Kullanım alanları arasında mimari, mühendislik, tasarım, reklam, sinema, oyun tasarımı, bilimsel canlandırmalar ve televizyon yayıncılığını sayabiliriz.Eskilerin “her işi yaparım diyen adam hiçbir işi layığıyla yapamaz” sözüne inat, bu yazılım bahsi geçen her konunun altından rahatlıkla kalkabilmektedir.

Cinema 4D projelerimiz üzerinde başlangıçtan bitişe kadar sorunsuz ve keyifle çalışmamız için gerekli ortamı bize sunar. Bu yazıda programın genel çalışma ve çalıştırma mantığından bahsedemedim ama bir sonraki yazımızda sizlere teknik detayları anlatmaya devam edeceğim.

Kalın sağlıcakla…

Yorumlar

Bu içeriğer ait yorum bulunmamaktadır .